dijous, 2 d’abril del 2015

Pla d'intervenció

FASE 1 :  Anàlisi de les necessitats i disseny del projecte 
Hores: 15 h.                                            Data: del 12 de febrer al 16 de març
Objectius:
-       Conèixer i recollir dades sobre els diferents alumnes que presenten un diagnòstic o possible diagnòstic de TEA (trets de l'espectre autista).
-       Detectar i concretar els problemes i necessitats que presenten aquests alumnes a nivell social i emocional.
-       Conèixer i estudiar les característiques, habilitats i mancances de les persones amb trastorn de l’espectre autista.
-       Definir els objectius de la intervenció i el Pla de treball amb la supervisió corresponent de la tutora del centre.
Destinataris/àries: tutora del centre, alumnes amb TEA, professional que treballa al centre (psicòlogues i logopedes), tutors i psicòlegs EAP dels centres escolars on assisteixen els alumnes i estudiant en pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Durant aquest període es farà una recollida de les dades i proves que es disposi dels alumnes amb TEA i es durà a terme una observació directa a les sessions de psicologia i logopèdia per fer una abstracció d’informació necessària per estructurar el pla.
  2. Es realitzaran coordinacions amb la tutora del centre i les logopedes per tal de fer un traspàs d’informació dels alumnes en qüestió i es concretarà el treball que pretenc dur a terme. En aquest moment també s’intentarà coordinar-se amb els tutors i els professionals de l’EAP que interactuen amb l’alumne en qüestió.
  3. Treball fonamental per conèixer el trastorn de l’espectre autista i conèixer les propostes que es poden fer per a millorar les habilitats socials i emocionals que presenten.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Full d’observació
  2. Entrevistes amb tutora del centre de pràctiques, tutor escolar i EAP
  3. Elaboració del Pla de treball
  4. Proves psicopedagògiques
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Qualitat de la informació recollida per observació directa i qualitat del traspàs de proves i dades dels alumnes per part de la psicòloga.
  2. Coneixement exhaustiu de les mancances emocionals i socials dels nens amb TEA i estratègies a utilitzar per a poder-ho estimular i potenciar.
FASE 2 :  Planificació de l’actuació a seguir
Hores: 15 h.                                                        Data: del 16 de març al 3 d’abril
Objectius:
- Analitzar les necessitats reals d’aquests alumnes a nivell socioemocional.
- Definir els materials que es realitzaran per millorar les mancances que presenten.
- Definir la metodologia que es seguirà durant les sessions.
Destinataris/àries: tutora del centre, alumnes TEA i estudiant en pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Es realitzarà coordinacions amb la psicòloga (tutora) per tal de posar en comú la informació recollida vers les mancances que crec que es poden treballar.
  2. Es buscarà informació sobre diferents recursos que es poden utilitzar per millorar les habilitats socials i emocionals.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Lectura de llibres, pàgines web i recursos.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. El grau de satisfacció i d’acord de la tutora vers el treball que es proposarà.
  2. Participació activa en la recerca d’idees i de recursos
FASE 3 :  Elaboració del material, intervenció i seguiment
Hores: 40 h.                                                 Data: del 3 de març al 11 de maig
Objectius:
- Dissenyar i realitzar el material desenvolupat per fomentar les habilitats socials i emocionals.
- Presentar el material realitzat.
- Assessora als professionals que treballen amb els nens TEA per poder garantir un seguiment i una continuïtat del treball realitzat al centre.
- Dur a terme el programa plantejat amb els alumnes.
Destinataris/àries: logopedes, mestres de les escoles on van els nens, família, alumnes TEA.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    S’elaborarà el material destinat als alumnes amb TEA. Material que pretén ser visual, manipulatiu i atractiu per tal de poder fomentar les habilitats socials i emocionals.
2.    Es presentarà el material a la tutora i es farà una planificació.
3.    Es posarà en marxa la intervenció directa amb els alumnes TEA.
  1. Es farà un seguiment que allò treballat tingui afectes en el seu dia a dia. Coordinacions amb logopedes, mestres i famílies.
  2. S’acordarà conjuntament la nova metodologia de treball.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Coordinacions.
2.    Material necessari per fer els recursos.
3.    Programació del Pla d’actuació
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Participació activa dels alumnes.
  2. Registre de les observacions de cada sessió.
  3. Graelles d’observació.
  4. Entrevistes.
FASE 4 : Avaluació del pla de treball i plantejament de la seva continuïtat
Hores: 5 h.                                                      Data: del 11 de maig al 25 de maig
Objectius:
  1. Avaluar els resultats obtinguts en el procés d’implementació del pla.
  2. Avaluar el grau d’assoliment dels objectius proposats.
  3. Avaluar la continuïtat del treball i proposar millores si són necessàries.
Destinataris/àries: Tutora del centre i estudiant en pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Coordinació amb la tutora del centre per veure el resultat obtingut després d’aplicar el pla i reflexió del procés dut a terme.
  2. Reunió/coordinació (traspàs d’informació) amb les famílies i mestres de les respectives escoles per saber les impressions del resultat de la intervenció.
  3. Analitzar els punts forts i dèbils del pla de treball.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Entrevistes tutora de centre, mestres i famílies.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Criteris d’avaluació que ens hem marcat en el nostre pla de treball.
  2. Entrevistes.
  3. Grau de participació i implicació dels alumnes amb TEA
  4. Valoració de la tutora.
  5. Memòria de les pràctiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada